دوره 15 (1402)
دوره 14 (1401)
دوره 13 (1400)
دوره 12 (1399)
دوره 11 (1398)
دوره 10 (1397)
دوره 9 (1396)
دوره 8 (1395)
دوره 7 (1394)
دوره 6 (1393)
دوره 5 (1392)
دوره 4 (1391)
دوره 3 (1390)
دوره 1 (1388)
نویسنده = %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD
تعداد مقالات: 4
ثنائیة اللفظ والمعنى فی الخطاب الشعری "حرف من ماء، قصیدة حب طویلة" للشاعر أدیب کمال الدین، مقاربة سیمیائیة بناء على نظریة جوزیف کورتیس
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 دی 1402
چکیده
ثنایة اللفظ والمعنى هی من ضمن التقنیات التی تناولتها مدرسة باریس السیمیائیة، وطوّر أسالیب فحصها المنظر الفرنسی جوزیف کورتیس، لإستنطاق الجانب المسکوت والعمیق فی النص الخطابی السردی، من خلال العبور ... بیشترشیوههای بازنمایی کنشگران اجتماعی در رمان «سیّدات زحل» اثر لُطفیة الدُلیمی بر اساس رویکرد گفتمان انتقادی ونلیوون
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 دی 1402
چکیده
تحلیل گفتمان انتقادی رویکردی میان رشته ای است که از طریق تجزیه و تحلیل زبان و تمرکز بر ساختارهای فراتر از جمله، می کوشد روابط پنهان قدرت، سلطه، نابرابری اجتماعی و فرایندهای ایدئولوژیک را آشکار سازد. ... بیشتربررسی دیدگاه روایی در رمان «یا مریم» اثر سنان انطون بر مبنای الگوی آسپنسکی و فاولر
دوره 15، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 115-139
چکیده
دیدگاه روایی به معنای چشم اندازی است که داستان از طریق آن روایت می شود و از موضوعات مهمی است که در تحلیل متون روایی مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از مهمترین و نخستین رویکردهای تحلیلی در این حوزه، ... بیشترجلوههای تمایز در رمان اللَّص وَ الکِلاب بر اساس الگوی جامعهشناختی پیر بوردیو
دوره 13، شماره 4 ، اسفند 1400، ، صفحه 109-128