دوره 15 (1402)
دوره 14 (1401)
دوره 13 (1400)
دوره 12 (1399)
دوره 11 (1398)
دوره 10 (1397)
دوره 9 (1396)
دوره 8 (1395)
دوره 7 (1394)
دوره 6 (1393)
دوره 5 (1392)
دوره 4 (1391)
دوره 3 (1390)
دوره 1 (1388)
نویسنده = %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD
تعداد مقالات: 5
واکاوی معناشناختی مفهوم عدالت اجتماعی در قرآن کریم با تکیه بر مبحث همنشین های معنایی
دوره 15، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 43-60
چکیده
همنشینی یکی از ابزارهای معنیشناسی است که میتواند برای بررسی دقیق معنا توسط تحلیل گران کلام مورد استفاده قرار گیرد. در فرایند همنشینی، ارتباط واژهها با یکدیگر درون جمله و متن مورد توجه قرار میگیرد ... بیشترنقد و بررسی تکرارهای هندسی در شعر «أمل دنقل»
دوره 14، شماره 2 ، مرداد 1401، ، صفحه 1-21
چکیده
به باور صورتگرایان تکرارهای کلامی و نحوه حضور آنها در ساختمان شعر، فرم هنری و زیبایی شناسیک متون شعری را به وجود می آورد که در برجسته سازی کلام تأثیر به سزایی دارد. در متون ادبی انتخاب واژگان ... بیشترکاربست نظریه نشانهشناسی مایکل ریفاتر در تحلیل قصیده «خُذ وردةَ الثَّلج خُذ القیروانیة» سعدی یوسف
دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1400، ، صفحه 1-22
چکیده
رهیافت نشانهشناسی مایکل ریفاتر یکی از رویکردهای نقد ادبی دوران معاصر است که بر ساختارگرایی و واکنش خواننده متکی است و در پیِ بررسی ارجاع نشانهها به یکدیگر در درونِ متن برای ایجاد شبکهای بههم ... بیشترواکاوی کارکرد "رؤیا" در سروده های ادونیس
دوره 10، شماره 2 ، دی 1397، ، صفحه 1-20
چکیده
چکیده «رؤیا» از جمله اصطلاحات اساسی در نقد ادبی و تعریف شعر نو به شمار میرود که تحت تأثیر مکاتب غربی یا تصوّف به این حوزه وارد شد. امروز شاعر نوپرداز عرب نه تنها از ساختارها و چارچوب های از پیش تعیین ... بیشتردلالت های تکرار در شعر بدوی الجبل
دوره 9، شماره 1 ، شهریور 1396، ، صفحه 53-72