نقد و رأی: التعددیة وجدلیة الأصالة والمعاصرة فی الفکر العربی
نقد و رأی: التعددیة وجدلیة الأصالة والمعاصرة فی الفکر العربی

سعدالله همایونی؛ عدنان طهماسبی

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 265-282

https://doi.org/10.22059/jalit.2019.279300.612053

چکیده
  هناک جذور عریقة لتعددیة الفکر فی العالم العربی بما فیها العصر العباسی حیث تبلورت إرهاصاتها فی أفکار متضاربة و أحزاب وشخصیات تتصارع علی السلطة مستغلین الدیانة والقومیة، کما انجبت حیناً افکارا منیرة ...  بیشتر
تجزیه و تحلیل مقابله‌ای- معناشناختیِ نظام جمله در زبان عربی و فارسی
تجزیه و تحلیل مقابله‌ای- معناشناختیِ نظام جمله در زبان عربی و فارسی

سعدالله همایونی؛ هدی یزدان

دوره 9، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 73-91

https://doi.org/10.22059/jalit.2018.244632.611809

چکیده
  تجزیه و تحلیل مقابله­ای زبان­ها یکی از مهم ترین راه­های شناخت آنها و زمینه ساز پیدایش الگوهایی منسجم به منظور آموزش سطوح مختلف واژگانی، دستوری، معناشناختی و کاربردشناختی به شمار می­آید. در این ...  بیشتر
عناصرشناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری مکالمه زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی
عناصرشناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری مکالمه زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی

عدنان طهماسبی؛ سعدالله همایونی

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 159-178

https://doi.org/10.22059/jalit.2016.58097

چکیده
  آموزش زبان عربی در ایران همواره با تکیه بر عناصر شناختی و روش دستور – ترجمه صورت می‌پذیرد، از این رو هیچگاه عناصری از قبیل: واکنش‌های ذهن مدرس و زبان آموز به هنگام آموزش زبان عربی، عناصر فراشناختی، ...  بیشتر