عناصرشناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری مکالمه زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی
عناصرشناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری مکالمه زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی

عدنان طهماسبی؛ سعدالله همایونی

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 159-178

https://doi.org/10.22059/jalit.2016.58097

چکیده
  آموزش زبان عربی در ایران همواره با تکیه بر عناصر شناختی و روش دستور – ترجمه صورت می‌پذیرد، از این رو هیچگاه عناصری از قبیل: واکنش‌های ذهن مدرس و زبان آموز به هنگام آموزش زبان عربی، عناصر فراشناختی، ...  بیشتر
شخصیت بخیل در کتاب «البخلاء»
شخصیت بخیل در کتاب «البخلاء»

علیرضا محمدرضایی؛ عیسی متقی زاده؛ فاطمه اکبری زاده

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 225-248

https://doi.org/10.22059/jalit.2015.56700

چکیده
  جاحظ یکی از چهره­های برجسته در عرصة نثر عربی در دورة عباسی محسوب می‌شود که آثار مهمی از وی به جا مانده است. در میان میراث ادبی او، کتاب «البخلاء» طنزی با ابعاد روانشناختی از شخصیت بخیل و حاصل معارف ...  بیشتر