برادة، محمد (2003)، لعبة النسیان، الطبعة الثالثة، الرباط، دار الامان.
ـــــــــــــــ (2004)، إمرأة النسیان، الدار البیضاء، الفنک.
پاینده، حسین (۱۳۸۳)، «فراداستان سبکی از داستاننویسی در عصر پسامدرن»، کتاب ماه ادبیات و فلسفه، سورۀ مهر، ش 84، ۲۶-۳۷.
پژهان، هدی و محمدعلی محمودی (1397)، «شیوههای بازتاب استراژیهای روایی فراداستان در رمانهای پسامدرن فارسی»، مکتبهای ادبی، سال دوم، بهار، ش 3، ۶۷-۹۸.
تدینی، منصوره (۱۳۸۸)، پسامدرنیسم در ادبیات داستانی ایران، تهران، نشر علم.
ثامر، فاضل (2013)، «میتاسرد مابعدالحداثة»، الکوفة، سنة 1، العدد 2، 63- 96.
جعفریکمانگر، فاطمه و غلامرضا پیروز (۱۳۹۷)، «نگاه انتقادی به نگارش خودآگاهانه و تکنیکزده در فراداستانهای فارسی»، پژوهشهای ادبی، سال ۵۱، تابستان، ش۶۰، ۳۹-۶۸.
حاجی، سعدی و سیداحمد پارسا (1397)، «استعاره بازی و فراداستان در رمان بازی آخر بانو»، ادبیات پارسی معاصر، سال هشتم، ش 1، بهار و تابستان، ۱۹-۴۱.
حاجیزاده، مهین و شادی ابراهیمی (1397)، «تحلیل و بررسی فراداستانی رمان الفراشة الزرقاء اثر ربیع جابر»، ادبیات داستانی، سال هفتم، ش 24، 67-80.
دژبان، فاطمه و بهادر باقری (۱۳۹۷)، «طبقهبندی عناصر فراداستانساز با تمرکز بر اتصال کوتاه و مثلث ارتباطی نویسنده»، متنپژوهی ادبی، سال ۲۲، زمستان، ش 78، ۲۱۹-۲۴۶.
دلشاد، شهرام و جعفر طهماسبی (1400)، «فرآیند فراروایت در رمان عین الفرس از میلودی شغموم»، ادب عربی، سال سیزدهم، ش 3، 88-104.
عسکری، صادق و همکاران (1399) «مؤلفههای پسانوگرایی در داستان یوم قتل الزعیم اثر نجیب محفوظ»، ادب عربی، سال دوازدهم، ش 4، 102-120.
لاج، دیوید (۱۳۹۴)، هنر داستاننویسی، ترجمۀ رضا رضایی، تهران، نشر نی.
لاوزن، سارا (۱۳۸۰)، «فراداستان؛ هر مقاله عنوانی دارد»، ترجمۀ امید نیکفرجام، فارابی، ش ۴۰، ۵۲- ۷۲.
متس، جسی (۱۳۹۴)، «رمان پسامدرن: غنیشدن رمان مدرن»، در مجموعه نظریههای رمان از رئالیسم تا پسامدرنیسم، گزینش و ترجمۀ حسین پاینده، چاپ سوم، 201-238، تهران، نیلوفر.
محبی، پرستو (۱۳۹۰)، «فراداستان در نمایشنامۀ دور و دراز سفر سلطان به دیار فرنگ اثر محمد چرمشیر»، نقد ادبی، سال ۴، ش ۱۶، ۱۲۷-۱۴۷.
مکاریک، ایرنا.ریما (1388)، دانشنامۀ نظریههای ادبی معاصر، مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران، آگه.
مکهیل، برایان (1393)، «گذار از مدرنیسم به پسامدرنیسم در ادبیات داستانی»، در مجموعه مدرنیسم و پسامدرنیسم در رمان، گزینش و ترجمۀ حسین پاینده، 107-168، تهران، نیلوفر.
وَو، پاتریشیا (1390)، فراداستان، ترجمۀ شهریار وقفیپور، تهران، چشمه.
Al-nowaihi, magda.m (1999), “Committed postmodernity: Mohamed Barada's the game of forgetting”, critique: Jornal for Critical Studies of the Middle East , Vol:8, No:15, 1-24.
Genette, Gerard. (1972), “Figures III”, coll Poetique, Paris.