تحلیل نشانه‌شناختیِ اجتماعیِ متن و تصویر در داستان القندیل الصغیر
تحلیل نشانه‌شناختیِ اجتماعیِ متن و تصویر در داستان القندیل الصغیر

تورج زینی وند؛ سمیه صولتی

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1398، ، صفحه 129-149

https://doi.org/10.22059/jalit.2019.231747.611700

چکیده
  قرار گرفتن نوشتار و تصویر در یک راستا و تولید یک متن هدفمند و معنادار، فرایندی گفتمانی و در نتیجه فرهنگی و اجتماعی است. این کُنش و رفتار اجتماعی در مورد ادبیات کودک و داستان­هایی که برای کودکان نوشته ...  بیشتر
دراسة مقارنة فی تیار الوعی بین روایتی «ما تبقّی لکم» لغسان کنفانی و«شازده احتجاب» لهوشنک کلشیری
دراسة مقارنة فی تیار الوعی بین روایتی «ما تبقّی لکم» لغسان کنفانی و«شازده احتجاب» لهوشنک کلشیری

حسن اعظمی خویرد؛ عبدالباسط عرب یوسف آبادی؛ فائزه عرب یوسف آبادی

دوره 11، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 217-239

https://doi.org/10.22059/jalit.2019.201511.611426

چکیده
  تُعدّ الرموز التی ترتبط بعالم الأحلام، والوعی من القضایا النفسیة التی تُستخدم خلال حبکة الروایة الجدیدة. فأصبحت هذه الروایة نوعًا من کتابة الحوار الداخلی للشخوص عبر إلقاء أفکار مُفکّکة وغیرمترابطة ...  بیشتر
راوی و کانونی شدن در رمان «ما تَبَقَّی لکم» اثر غسان کنفانی
راوی و کانونی شدن در رمان «ما تَبَقَّی لکم» اثر غسان کنفانی

احمدرضا صاعدی

دوره 6، شماره 2 ، بهمن 1393، ، صفحه 179-200

https://doi.org/10.22059/jalit.2015.54205

چکیده
  رمان «ما تبقی لکم» اثر غسان کنفانی، شاعر و داستان نویس معاصر فلسطینی، بر اثر کاربست تکنیک‌های جدیدِ داستان نویسی، در زمرة نخستین رمان‌های مدرنی به شمار می‌رود که توانسته است در روند نوآوری و شکوفاییِ ...  بیشتر